zaterdag 9 januari 2016

vlammende start

Letterlijk, een vlammende start aan het begin van het nieuwe jaar. Ik mocht toeschouwer zijn, op de eerste rij

het recept, heel eenvoudig...
  • Je beslist om de fondueresten van de dag ervoor te consumeren
  • Je geeft vuur aan de reeds gebruikte spiritusbrander
  • Je vraagt je af of die nu brandt, dan wel of de alcohol vervlogen is
  • Je draait de brander om, zodat je  kunt nagaan of er alcohol, dan wel vlammen uitlopen
  • Je staart gefascineerd naar de vlammen tot je je handen verbrandt
  • Je laat laat het uit je handen vallen op tafel, met de opening naar beneden (kwestie van een vlam-zwemparadijs te maken)
  • Je neemt je jas, met neylonvoering, en gooit dat in de vlammen
  • Je neemt hem terug op en zwaait ermee rond zodat de hongerige vuurtongen overal aan likken
  • en dan .... eindelijk hoor je in de vage verte roepen, "gooi dat vest buiten"
  • Je zorgt ook voor aanwezigheid van een helder iemand, die een handdoek onderdompelt in water en daarmee de gretige vlammen dooft....

Geluk... dat overkomt ons zomaar, het is er, voor zij die er aandacht aan besteden.
Zich beschermd weten, is daar zeker een onderdeel van.
Als die vlammen de voorspelling zijn van het komende jaar, dan beloofd het een vurig jaar te worden, waar anderen de brandjes blussen, en waar het besef van samenzijn, heelheid en geluk in de verf komt te staan.

Yes, we can


Geen opmerkingen:

Een reactie posten